Ścieżka dojścia: PPP
krok po kroku 
 
  | 
Lp. | 
Przebieg procesu PPP | 
Rola firmy doradczej | 
  | 
Faza
  1: Identyfikacja potrzeb i metod realizacji – (szacowany czas 2-3 miesiące) | 
  | 
1 | 
 
Identyfikacja potrzeb podmiotu publicznego, analiza stanu
  obecnego i pożądanego stanu docelowego, określenie inwestycji i projektów, które
  chcemy realizować w formule PPP | 
 
Wskazanie
       możliwości zaspokojenia potrzeb publicznych w ramach PPP, doradztwo
       prawne i ekonomiczno-finansowe. Wskazanie
       korzyści z inwestycji: nowoczesna infrastruktura i sprzęt, niższe koszty
       obsługi, lepiej zoptymalizowane procesy zarządzania, itp.Wyznaczenie
       zespołu sterującego po stronie podmiotu publicznegoOpracowanie
       ścieżki dojścia do realizacji inwestycji w formule PPPWskazówki
       dla podmiotu publicznego dotyczące wyboru partnera prywatnego w sposób
       gwarantujący zachowanie uczciwej i wolnej konkurencji oraz
       przestrzeganie zasad równego traktowania, przejrzystości i
       proporcjonalności. | 
  | 
2 | 
Wstępna analiza warunków
  zewnętrznych. | 
Wskazanie
       danych wyjściowych, niezbędnych do opracowania prospektu i modelu
       prawno-finansowego: 
Analiza
       dokumentów finansowych Identyfikacja
       i analiza techniczna przedmiotu inwestycji | 
  | 
3 | 
Identyfikacja możliwości
  realizacji inwestycji, przeprowadzenie analizy prawno-finansowej celem
  uzyskania „drogi” do ogłoszenia postępowania na wyłonienie partnera
  prywatnego | 
Opracowanie
  modelu prawno-finansowego, analiza wariantowa, bieżące doradztwo prawne i
  ekonomiczno-finansowe: 
Określenie założeń dla analizy
       finansowejOkreślenie wartości inwestycji oraz
       całkowitych nakładów inwestycyjnych związanych z realizacją
       przedsięwzięciaAnaliza źródeł finansowania dla
       wybranego wariantu realizacji inwestycji.Określenie szacunkowych kosztów
       eksploatacyjnych oraz przychodów z projektuBilans, rachunek zysków i strat,
       rachunek przepływów pieniężnych dla wybranego wariantuObliczenie podstawowych wskaźników
       efektywności finansowej przedsięwzięcia Analiza wariantów pod kątem podatkowymOkreślenie kosztów i korzyści
       społecznoekonomicznych przedsięwzięcia – (uzależnione od ostatecznej
       formy prawnej realizacji inwestycji)Analiza wrażliwości przedsięwzięcia ze
       względu na zmianę podstawowych parametrów związanych z nakładami
       inwestycyjnymi, kosztami eksploatacyjnymi, przychodami ze sprzedaży,
       kosztem kapitału wraz z projekcją skutków dla wybranego wariantuPodsumowanie wyników analiz,
       skomentowanie wyników analiz.Analiza wskazująca możliwości przeprowadzenia projektu w formule PPP lub koncesji, porównanie do
  innych rozwiązań, określenie priorytetów dla przedsięwzięcia. Wskazanie
  podstawy prawnej realizacji przedsięwzięcia.Zastosowanie Komparatora PSCAnaliza i podział ryzyk występujących w projekcieWskazanie możliwego do
  wykorzystania w postępowaniu modelu lub modeli realizacji projektuWybór trybu postępowania
  i przesłanki do jego realizacjiUzasadnienie konieczności
  poniesienia nakładów inwestycyjnych z budżetu podmiotu publicznego, w tym
  uzasadnienie wykorzystania formuły PPP. | 
  | 
4 | 
Sesja Rady – podjęcie
  uchwały | 
§  skonstruowanie uchwał y o realizacji inwestycji w formule
  PPP | 
  | 
Faza 2:
  Opracowanie koncepcji (szacowany czas – 1-2 miesiące) | 
  | 
6 | 
Organizacja projektu  | 
Na podstawie posiadanych analiz – sporządzenie
  studium wykonalności projektu (Feasibility study) 
konstrukcja
       prawna, identyfikacja, analiza i podział ryzyk, analiza rynku, opracowanie
       mechanizmu wynagradzania, ustalenie wkładu własnego, sporządzenie,
       bieżące doradztwo ekonomiczno-finansowe, prawne, opracowanie
  harmonogramu realizacji inwestycji,market testing (rozpoznanie
  rynku potencjalnych inwestorów – partnerów prywatnych)konsultacje społeczne celem
  wprowadzenia ogółu do tematu inwestycji, w jakim celu jest planowana i jakie
  płyną z tego korzyści | 
  | 
7 | 
Opracowanie modelu PPP  | 
  |  |  |  | 
  | 
Faza
  3: Przetarg i wybór partnera(szacowany czas – 4-7 miesięcy) | 
  | 
8 | 
Ogłoszenie o zamiarze
  wyboru partnera prywatnego w formule PPP | 
przygotowanie
       ogłoszenia wraz ze specyfikacją techniczną, mechanizmem płatności,
       kosztami i sposobem finansowania, harmonogram realizacji inwestycjipublikacja
       ogłoszenia w BIP i w dzienniku urzędowym UEanaliza ofert
       i zaproszenie do negocjacji wybranych partnerów prywatnych | 
  | 
9 | 
Negocjacje z partnerami
  prywatnymi | 
prowadzenie
       negocjacji podzielonych na poszczególne etapy, celem wyboru oferty
       najkorzystniejszej, określenie
       krytycznych punktów realizacji inwestycji,określenie
       ostatecznej struktury projektu, | 
  | 
10 | 
Przygotowanie procedury
  przetargowej i ogłoszenia o przetargu | 
przygotowanie
       dokumentów do przetargu, opracowanie SIWZ, wraz z kryteriami oceny ofertbieżące
       doradztwo ekonomiczno-finansowe, prawne.przeprowadzenie
       procedury przetargowejwybór oferty
       najkorzystniejszejpodpisanie
       umowy z partnerem prywatnym | 
  | 
11 | 
Końcowa analiza
  opłacalności PPP | 
Sporządzenie
  biznesplanu inwestycji, zamknięcie zobowiązań finansowych strony publicznej. | 
  | 
Faza
  4: Realizacja i kontrola umowy – wskazówki do przeprowadzenia kontroli
  przestrzegania zapisów umownych | 
 
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń